I Love You So

Popdalszövegek magyarra fordítva. Vagy átköltve.

Friss topikok

  • Holnap Kapitány: @mafi mushkila: most, iksz év után újra meghallgatva Dylant, nagyon érdekesnek találom az előadását. (2023.05.07. 11:00) Hajnali eső
  • Holnap Kapitány: @Webex fan: köszi, javítottam. (2023.03.07. 08:48) Kerüld az árnyat
  • Holnap Kapitány: @Terézágyú: tartok tőle, hogy valamilyen furcsa ál-akadémizmus jegyében elrugaszkodsz a gyakorlat... (2022.10.08. 10:59) Canterbury mesék - általános előbeszéd (részlet)
  • mafi mushkila: Kollab! :) (2022.07.09. 10:29) Érted dobog
  • mafi mushkila: Erre én is kíváncsi vagyok, amikor majd meglesz az időgépem, elmegyek megkérdezni :) Akkor csak a... (2021.08.27. 13:03) Mentőkocsi blues

Címkék

Feladom és vállalom

2020.05.24. 11:27 Holnap Kapitány

Laza asszociációs szálon szeretnék továbbhaladni a dalokkal: olyan választani következőnek, ami valamiképpen kapcsolódik az előzőhöz. És egészen egyszerű kapcsolattal kezdeném: a most választott nóta szerzője ugyanaz, aki az előző dal producere volt. Jack White: A Martyr For My Love For You.

Jack és Meg White testvérpár szerepében lépett a színpadra, de valójában házastársak voltak. Zenekaruk, a White Stripes a kétezres évek egyik legnépszerűbb amerikai bandája volt -- a közönség szimplán imádta őket, a kritika pedig a garázs-rock feltámasztóinak kiáltotta ki a zenekart. Hangzásuk a felszínen tényleg nyersnek tűnik, de az első benyomás megtévesztő, mert muzsikájukat figyelmesebben hallgatva nem csak a született tehetség, hanem a mesterségbeli tudás és elhivatottság is megmutatkozik. A White Stripes nagyon széles amerikai zenei hagyomány folytatója, ami a pionírok tábortüzei mellett énekelt rémballadáitól a politikai protest songing terjed. (Így aztán Jack White és Loretta Lynn együttműködése sem volt meglepő.)

Ez a dal az utolsó 2007-es White Stripes albumon, az Icky Thumpon jelent meg. Furcsa belegondolni, hogy a zenekar már 13 éve nem létezik, mert a hatásuk olyan erős, mint ha ma is aktívak volnának. A több részből építkező, dinamikus nótát akár garázsszimfóniának is nevezhetnénk -- kidolgozásának nívója új élettel tölti meg a rég elhasznált szövegtémát.

 

Feladom és vállalom

Tizenhat épphogy volt. Egy nyurga csaj az utcán a haverokkal.
Lábán piros magassarkú, ő megbotlott, én ott voltam, és elkaptam.
Szemébe néztem. Ezek a topánkák szerintem nem neked valók, mondtam.
...nem neked, mondtam.

És dumáltam tovább, ő meg röhécselt. A tinik az álmaikban merészek.
A telefonban később már leálltam. Én kevés vagyok ehhez, beláttam.
A hangom nem volt már sajátom.
Csak hallgattam, ahogy rekedten jön kifelé a számon.

  Tudod, maradhatnék,
  de mindent csak tönkretennék.
  Tudok pár jó poént,
  De egy idő múlva besokallnék.
  És csókolózhatnánk,
  de nem viselném el a gondolatát.
  Akár a férjed is lehetnék,
  de érzem, hogy a legjobb az lenne, ha én most... ha most elmennék.
  ...elmennék, mondtam.

Bírlak, de tényleg. Tudom, hogy nem érted, amit tenni fogok.
Hogy el se kezdem. Nem akarom, hogy komoly legyen a dolog.
De neked is jobb lesz. Jobb lesz, ha nem tudod meg, milyen vagyok.
...hogy milyen vagyok.

  Tudod, maradhatnék,
  de mindent csak tönkretennék.
  Tudok pár jó poént,
  De egy idő múlva besokallnék.
  És csókolózhatnánk,
  de nem viselném el a gondolatát.
  Akár a férjed is lehetnék,
  de érzem, hogy a legjobb az lenne, ha én most... ha most elmennék.
  ...elmennék, mondtam.

Hülyének nézhetsz, és én is tudom, hogy gyáva alak vagyok.
Bírlak, de tényleg.
Szánalom, de vállalom. Mi mást tehetek?
Ugye, te sem sírsz a vállamon?

Én feladom, és vállalom.
Feladom, és vállalom.
Hát feladom, és vállalom.
Feladom, és vállalom.
Feladom, és vállalom.

Eredeti szöveg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://iloveyouso.blog.hu/api/trackback/id/tr615714608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása