I Love You So

Popdalszövegek magyarra fordítva. Vagy átköltve.

Friss topikok

  • Holnap Kapitány: @mafi mushkila: most, iksz év után újra meghallgatva Dylant, nagyon érdekesnek találom az előadását. (2023.05.07. 11:00) Hajnali eső
  • Holnap Kapitány: @Webex fan: köszi, javítottam. (2023.03.07. 08:48) Kerüld az árnyat
  • Holnap Kapitány: @Terézágyú: tartok tőle, hogy valamilyen furcsa ál-akadémizmus jegyében elrugaszkodsz a gyakorlat... (2022.10.08. 10:59) Canterbury mesék - általános előbeszéd (részlet)
  • mafi mushkila: Kollab! :) (2022.07.09. 10:29) Érted dobog
  • mafi mushkila: Erre én is kíváncsi vagyok, amikor majd meglesz az időgépem, elmegyek megkérdezni :) Akkor csak a... (2021.08.27. 13:03) Mentőkocsi blues

Címkék

Ha te lennél

2013.10.14. 18:26 Holnap Kapitány

Ez is rock and roll, sőt, ma már ugyanúgy "oldies" kategória, mint a megelőző Buddy Holly nóta. De micsoda különbség! Leiber-Stoller-Pomus: She's Not You.

Elvis Presley 1962-es száma Angliában listavezető helyig rukkolt. A fülbemászó a dallam sok mindent elmesél arról, hogyan tompult a kereskedelmileg legjobban eladható tónusra a korai rockzene.

A dal hivatásos szerzők műve: Jerry Leiber és Mark Stoller professzionális slágergyárosok voltak, olyan dalok fűződnek a nevükhöz, mint a Jailhouse Rock (amit, mint tudjuk, ötször tekert vissza a kis Donáth) vagy a Stand By Me (amit még John Lennon is hő áhítattal rikoltozott el.) A She's Not You így hát nem önkifejező nóta, hanem egy adott előadó színpadi (sőt, fimszínészi) karakterére írott sláger - azon kevés dal egyike, amit a szerzők kifejezetten Elvis számára készítettek. Az előadásmódja is ennek megfelelő: tökéletes színpadi alakítás, az illúziókeltés művészete.

Milyen érdekes, hogy a szövege is pont ugyanerről szól: amikor valami a megtévesztésig olyan, mint ha igazi lenne, de mégsem az. Akár úgy is hallgatható, mint fájdalmas emlékezés arra az egykori, valódi zenére, ami immár elveszett Presley számára.

Ha te lennél

Kacsint a fény selymes haján és kék szemén
Elbűvölne talán a lány
Ha te lennél

És jól esik, ha látom őt, hogy lép felém
Isten bizony, én akarnám
Ha te lennél

  Tánc közben hozzám egész közel hajol
  De amit érzek, sajnos nem róla szól

Megcsókol ő, s egy emlék ízét szívom én
Nekem csak úgy lenne jó
Ha te lennél

Nekem csak úgy lenne jó
Ha te lennél

  Tánc közben hozzám egész közel hajol
  De amit érzek, sajnos nem róla szól

Megcsókol ő, s egy emlék ízét szívom én
Nekem csak úgy lenne jó
Ha te lennél

Nekem csak úgy lenne jó
Ha te lennél

Eredeti szöveg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://iloveyouso.blog.hu/api/trackback/id/tr265568322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása