I Love You So

Popdalszövegek magyarra fordítva. Vagy átköltve.

Friss topikok

  • Holnap Kapitány: @mafi mushkila: most, iksz év után újra meghallgatva Dylant, nagyon érdekesnek találom az előadását. (2023.05.07. 11:00) Hajnali eső
  • Holnap Kapitány: @Webex fan: köszi, javítottam. (2023.03.07. 08:48) Kerüld az árnyat
  • Holnap Kapitány: @Terézágyú: tartok tőle, hogy valamilyen furcsa ál-akadémizmus jegyében elrugaszkodsz a gyakorlat... (2022.10.08. 10:59) Canterbury mesék - általános előbeszéd (részlet)
  • mafi mushkila: Kollab! :) (2022.07.09. 10:29) Érted dobog
  • mafi mushkila: Erre én is kíváncsi vagyok, amikor majd meglesz az időgépem, elmegyek megkérdezni :) Akkor csak a... (2021.08.27. 13:03) Mentőkocsi blues

Címkék

Porból vétetett

2021.09.06. 11:55 Holnap Kapitány

Gordon Lightfoot: Return Into Dust.

Tavaly 16 év szünet után jelent meg Gordon Lightfoot új stúdióalbuma, a Solo. A cím sokatmondó: a felvételeken Lightfoot éneke pusztán saját gitárkíséretével szerepel, amit házi stúdiójában rögzített.

Számomra óriási élmény, hogy új dalokat hallhatok a 82 éves mestertől, a rockzene korszakának bizonnyal legnagyszerűbb kanadai szerző-előadójától, aki (ellentétben Neil Younggal), soha nem is lett "hűtlen" szülőföldjéhez. Hat évvel ezelőtt Dublinig utaztam, hogy találkozhassam vele, amikor 30 év elteltével először adott két koncertet Európában. Énekhangjához nem voltak kegyesek az évek: az egykori dübörgő bariton jócskán megfakult. Kifejezésének esszenciája azonban érintetlen maradt, erről tanúskodnak új dalai is.

 A Return Into Dust témája az immár csaknem teljesen végigélt életre tekintő reflexió, ami az egész album jellemzője is. A hangulat lemondó, de nem pesszimista; Lightfoot a pátoszt a iróniával fűszerezi, és miközben számba veszi az életünkkel kapcsolatos zavaros hiedelmeket, úgy teszi elviselhetővé az elmúlást gondolatát, hogy semmi alól nem ad feloldozást - kivéve az ember saját félelmeit.
 


Porból vétetett

Aki keres, az talál
Így mondták nekem
S lett nagy zavar a fejemben
De mást hibáztatni sosem volt okom
Így lehetek tán a felszabadítóm
Addig viszont
Marad, mit volt

Aki indul, megérkezik
Így mondták nekem
Én a mennybe érkeztem, a Földön lenn
Az életünk, nézd, rózsaszál
Ami porból vétetett

Ki mint vet, úgy arat
Így mondták nekem
Én álmok magvát vetettem el
A földem kicsiny volt, a termés is szerény
Árvíz, aszály, fogyó remény
Rövidke nyár
S nézd, ősz van már

Hagyd hát el mind
Szép szerelmeid!
A nevetést, ami végig elkísért
Ereszd csak el félelmedet
Az is porból vétetett

Aki kér, az kapni fog
Így mondták nekem
Hát semmi sincs ingyen, kedvesem
Az utolsó kívánságom közel
Az árát előre megfizettem
Addig viszont
Tartsunk jó viszonyt

Aki iszik, felfrissül
Így mondták nekem
De addigra már a földön fetrengtem
Az agyam teljesen szétesett
Az is porból vétetett

Hosszan kísért
Ereszd hát el félelmedet
Az is porból vétetett

Eredeti szöveg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://iloveyouso.blog.hu/api/trackback/id/tr3716680916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása