I Love You So

Popdalszövegek magyarra fordítva. Vagy átköltve.

Friss topikok

  • Holnap Kapitány: @mafi mushkila: most, iksz év után újra meghallgatva Dylant, nagyon érdekesnek találom az előadását. (2023.05.07. 11:00) Hajnali eső
  • Holnap Kapitány: @Webex fan: köszi, javítottam. (2023.03.07. 08:48) Kerüld az árnyat
  • Holnap Kapitány: @Terézágyú: tartok tőle, hogy valamilyen furcsa ál-akadémizmus jegyében elrugaszkodsz a gyakorlat... (2022.10.08. 10:59) Canterbury mesék - általános előbeszéd (részlet)
  • mafi mushkila: Kollab! :) (2022.07.09. 10:29) Érted dobog
  • mafi mushkila: Erre én is kíváncsi vagyok, amikor majd meglesz az időgépem, elmegyek megkérdezni :) Akkor csak a... (2021.08.27. 13:03) Mentőkocsi blues

Címkék

Vízhez

2021.03.28. 12:01 Holnap Kapitány

Kevin Morby-t dalszerzőként gyakran hasonlítják Bob Dylanhez. Alkotásait közelebbről megfigyelve ez elnagyolt párhuzam. Morby szövegei sem tartalmi, sem formai kidolgozottságban nem érik el Dylan szokásos szintjét.  Hozzá hasonlítva asszociációi kissé lötyögnek, és úgy tűnik, hogy a megnyitott gondolati perspektíva kidolgozatlan marad.

De persze miért Dylan varázslatait vennénk összehasonlítási alapnak? Ahogyan a Water című szám is példázza, Morby saját szövegvilágán keresztül tud újszerűt alkotni. Stílusának jellemzője, hogy szokatlan, mégis telitalálatnak ható képzettársításokkal lepi meg a hallgatót (például: "I was strong like a horse in carrying my song" avagy a fordításban "igáslóként húztam én is a dalt"), amelyek egymásutánja lazább, de még jól körülírható gondolatkört alkot. Ilyen nagyobb egység például a mostani dal refrénjei közötti hat-hat verze, melyek együttesen bontanak ki egy-egy témarészletet - a dal során összesen hármat. Az ilyen nagyobb szakaszokból összeálló teljes nóta már sokkal talányosabb. A dal egésze végül olyan teret nyújt, amiben a hallgató szabadon barangolhat, saját kíváncsisága és belátása szerint fedezhet fel és járhat be ösvényeket - vagy leülhet és lebámészkodhat, kedve szerint.
 


Vízhez

Szunnyadt a testem
Alámerült a lelkem
Később azt mesélték
Álmomban beszéltem

Félrevert a szívem
Az ördög eljött értem
És sarokba zárt engem
A saját elmémben

Reszketett a lábam
Úgy éreztem, lejártam
Felnyaláboltam magam
És indultam haza

Csak nem vitt a csizmám
Az ég meg úgy borult rám
Mint kopott pokróc
Szúrós, cudar

De a tűz még égett bennem
Hát tovább kellett mennem
Kúsztam és másztam
Kapaszkodtam

A családom járt eszemben
Meg a barátok körülöttem
És kezdtek hiányozni
Akiket utáltam nagyon
...ezt nem hagyhatom!

  Ha vízhez értek, szólítsatok!
  Ha lángot fognék, eloltsatok!

Vajon tényleg megtervezték
A csillagoknak röptét?
Ki volt képes erre?
Miféle kéz?

Én apró vagyok, de büszke
Hogy nem mentem egészen össze
Szemem bogarában
Még él a fény

A neved folyton itt van
Minden egyes dalban
A számon kiröppen
És száll szépségesen

De olyan szavak is vannak
Amik durva nyomot hagynak
A szikla megreped
Súlyuk alatt

Ez műfaj mégis könnyű
És a társaság, ha elnyű
Túllépek rajta
Ahogy rajtam ők

A többség véleménye
Vagy a szférák zenéje
Nekem egyre megy már
...hol egy kézilány?

  Ha vízhez értek, szólítsatok!
  Ha lángot fognék, eloltsatok!

Vannak színpadok és sztárok
Különböző korosztályok
Igáslóként húztam
Én is a dalt

És az istállóba érve
Mindig ugyanazt vettem észre
Hogy egy nap megint elmúlt
Továbbrohant

Én haladtam a korral
Számban kockacukorral
Makacs kanca módján
Tart, amíg tart
...a dögkút felé

És maradtak az álmok
Fúzfák és virágszirmok
Hatalmas udvar
Gyerekzsivaj

Ott volnánk ketten
Ez volt a tervem
A sörényünk rendben
Keféld meg a fogam

Ha végül meglelem a hazám
Más lesz anyám
Más lesz apám
Ki lehet vajon
Igazi alkotóm?

  Ha vízhez értek, szólítsatok!
  Ha lángot fognék, eloltsatok!

  Ha vízhez értek, szólítsatok!
  Ha lángot fognék, eloltsatok!


Eredeti szöveg

Élőben Párizsban, egy szál gitárral - a műhely csodálatos tökéletlensége. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://iloveyouso.blog.hu/api/trackback/id/tr7816473936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása