A zenekar iránti érdeklődés nem csillapodott a nyolcvanas években sem. George Harrison ugyan kifejezte a lényeget, amikor azt mondta, "véleményem szerint a Beatles nem fog összeállni addig, amíg John Lennon halott marad", végül mégis sor került a banda tagjainak zenei találkozására, egészen különös körülmények között.
Amikor az 1990-es évek közepére megvalósulás felé közeledett a Beatles Anthology projekt, Lennon özvegye, Ono néhány felvételt adott át McCartney-nak: rossz minőségű házi demókat a hetvenes évekből, amiken John álmosan pengeti dalötleteit. Paul valamiért jó ötletnek gondolta ezeket továbbfejleszteni, és új Beatles-nótákat rittyenteni belőlük-- hogy az ötlet mennyire volt szerencsés, azt legjobban talán a Beatles zseniális producere, George Martin viszonyulása mutatja be, aki udvariasan elhárította az új felvételek stúdiómunkáiban való részvételt, romló hallására hivatkozva. Miközben éppen az Antológia forrásának több száz órányi zenei anyagát gondozta.
Lennon demóiból két új dal végül mégis elkészült, és hatalmas kampány keretében látott napvilágot, mint huszonöt év utáni új Beatles-felvételek. Közülük az első: Lennon-McCartney-Harrison-Starr: Free As A Bird, aminek témája alapján helye van ebben a válogatásban.
Szálló madár
Szálló madár
Szabad voltam, majdnem mint egy
Szálló madár
Jöjj, déli szél
Hazaszállnék véled, mint egy
Vándormadár
Mi történt, mondd, velünk?
Hová tart életünk?
Hová jutottunk mára egymás nélkül?
Volt pár varázsigénk
Kedvünk az égig ért
Szárnyra keltem én, óh
Szálló madár
Szabad voltam, majdnem mint egy
Szálló madár
Jöjj, déli szél
Hazaszállnék véled, mint egy
Vándormadár
Mi történt, mondd, velünk?
Hová lett életünk?
Szárnyra keltem, messze szálltam
Szálló madár
Szabad voltam, majdnem mint egy
Szálló madár
Szálló madár
Szálló madár