I Love You So

Popdalszövegek magyarra fordítva. Vagy átköltve.

Friss topikok

  • Holnap Kapitány: @mafi mushkila: most, iksz év után újra meghallgatva Dylant, nagyon érdekesnek találom az előadását. (2023.05.07. 11:00) Hajnali eső
  • Holnap Kapitány: @Webex fan: köszi, javítottam. (2023.03.07. 08:48) Kerüld az árnyat
  • Holnap Kapitány: @Terézágyú: tartok tőle, hogy valamilyen furcsa ál-akadémizmus jegyében elrugaszkodsz a gyakorlat... (2022.10.08. 10:59) Canterbury mesék - általános előbeszéd (részlet)
  • mafi mushkila: Kollab! :) (2022.07.09. 10:29) Érted dobog
  • mafi mushkila: Erre én is kíváncsi vagyok, amikor majd meglesz az időgépem, elmegyek megkérdezni :) Akkor csak a... (2021.08.27. 13:03) Mentőkocsi blues

Címkék

A láthatár elvész

2014.10.29. 19:12 Holnap Kapitány

Bob Dylan: Beyond The Horizon. A dal a Mester 2006-os lemezén jelent meg, onnan szivárgott a Boyhood-filmzenébe. A filmet még mindig nem láttam, kíváncsi vagyok, vajon milyen helyzetben süti el a rendező...

Dylan tulajdonképpen fogott egy nagy amerikai klasszikust, az 1935-ös Red Sails In The Sunset című dalt (amit már születése évében tucatnyian vezettek elő), és azt formálta saját képére. A régi dal Hugh Williams szerzeménye volt; Hugh Williamst pedig még régebben Wilhelm Grosznak hívták. Grosz klasszikus képzettségű modern muzsikus volt, aki 1934-ben Bécsből emigrált Angliába majd Amerikába, ahol népszerű kompozíciókra szakosodott.

Dylannek szorgalmas ügynökei és robotjai minden dalát törlik a youtube-ról. Pillanatnyilag egyetlen használható forrást találtam, de a bevágott videóban valahogy nem lehet helyből a dal kezdetére pozícionálni. Lehet, hogy egyszerűbb közvetlenül a yotube-ra menni: a videó leírásában ott van a számok kezdésének ideje. Így vagy úgy, de kattinsatok 31:16-ra! 

2020. update: a dal a Spotify-on: https://open.spotify.com/track/3XRk0ku350tRQ8XBP3227b 


A láthatár elvész

A láthatár elvész, olvad a Nap
Két szemed, ha rámnéz, egy érzés felfakad
Az alkonyi órán a csillagom hív
A láthatár elvész, és éled a szív

Vágyaim Napja vakon hevít
Perzsel az érzés, és hozzád repít
A láthatár elvész, az óra megáll
De ragyog a holnap, a szerelem vár

A láthatár elvész, az égbolt simul
Ha elmúlt az éjfél, a tegnapon túl
Sétálunk együtt a völgyek ölén
A láthatár elvész, csak te meg én

Vacak már a szívem, de újra kalapál
Ha megcsókol egy angyal, az áldás rámtalál
A láthatár elvész, de kézben a kéz
Járjunk hát egyet - ennyi, és kész

A láthatár elvész, fütyül a szél
Egy elhasznált dallam életre kél
Nincs harangzúgás, csak csengettyűszó
A láthatár elvész, de pont ez a jó

Eleget féltem, hogy jön a sötét
Sebzetten éltem, legyen elég
A láthatár elvész, és árad a víz
Alig-alig hiszem, de a szerelmed mégis hazavisz

A láthatár elvész, bíbor az ég
Dereng egy új nap, nekem elég
Volt annyi korszak, se szép, se jó
A láthatár elvész, a lényeg látható

Csak ki kellett várnom, mert valaki várt
Csak be kellett járnom ezer határt
A láthatár elvész, és te vagy az ok
Hogy én akármeddig itt maradok

Eredeti szöveg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://iloveyouso.blog.hu/api/trackback/id/tr696845059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása