I Love You So

Popdalszövegek magyarra fordítva. Vagy átköltve.

Friss topikok

  • Holnap Kapitány: @mafi mushkila: most, iksz év után újra meghallgatva Dylant, nagyon érdekesnek találom az előadását. (2023.05.07. 11:00) Hajnali eső
  • Holnap Kapitány: @Webex fan: köszi, javítottam. (2023.03.07. 08:48) Kerüld az árnyat
  • Holnap Kapitány: @Terézágyú: tartok tőle, hogy valamilyen furcsa ál-akadémizmus jegyében elrugaszkodsz a gyakorlat... (2022.10.08. 10:59) Canterbury mesék - általános előbeszéd (részlet)
  • mafi mushkila: Kollab! :) (2022.07.09. 10:29) Érted dobog
  • mafi mushkila: Erre én is kíváncsi vagyok, amikor majd meglesz az időgépem, elmegyek megkérdezni :) Akkor csak a... (2021.08.27. 13:03) Mentőkocsi blues

Címkék

Börtön volt, meggyötört, véget ért

2013.09.12. 21:27 Holnap Kapitány

Lou Herscher és Saul Klein I'm Free From The Chain Gang Now című dala a legrégebbi szerzemény, amit eleddig előástam ezen a blogon. Jimmie Rodgers, a country- és blueszene egyik első nagy sztárja tette népszerűvé, még 1933-ban. Rodgers életműve megtermékenyítő hatása volt az amerikai populáris zenére, ez a nótája ma már gyakorlatilag népdalszámba megy. A sok-sok kerengő verzió közül én Johnny Cash 2003-ban készített felvételét választottam, mert úgy érzem, ez igazán híven kifejezi, hogy ez a formailag tökéletes dal több, mint egyszerű börtönballada.


Börtön volt, meggyötört, véget ért

A súlyos lánc többé nem húzza lábam
És az őrök sem járnak utánam
Könnyes levélpapírt küldött anyám, ha írt
Börtön volt, meggyötört, véget ért

Én tiszteltem az embert és a törvényt
És tiszta szívből gyűlöltem az önkényt
Láncra vertek ők, akár egy bűnözőt
Börtön volt, meggyötört, véget ért

Évekig nem volt nevem, csak számom
A sötétségben őriztem az álmom
S elhalt minden remény, de végül szabad lettem én
Börtön volt, meggyötört, véget ért

A súlyos lánc többé nem húzza lábam
És az őrök sem járnak utánam
Könnyes levélpapírt küldött anyám, ha írt
Börtön volt, meggyötört, véget ért

Könnyes levélpapírt küldött anyám, ha írt
Börtön volt, meggyötört, véget ért


Mindenféle szövegváltozatok léteznek, itt van az, ami alapján én írtam a magyart.

Rodgers valamikori felvétele.

Egy mai előadás: Joshua C. Allen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://iloveyouso.blog.hu/api/trackback/id/tr185509421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása